Kierowanie ludźmi, to zajęcie nie dla każdego. W karierze zawodowej pewnie nie raz spotkaliście się z nieudolnym sposobem zarządzania, którego efekty były co najwyżej mierne. W jaki sposób kierować podległym zespołem pracowników? Jak być dobrym szefem?
Lider
Dobry szef jest osobą, która w naturalny sposób wzbudza szacunek i respekt, gdyż potrafi zjednać sobie ludzi i motywować w sposób konstruktywny. Jego charakterystyczną cechą jest to, że pracownicy sami chcą go naśladować i łatwo poddają się jego przywództwu z uwagi na jego pionierstwo, prestiż i pozycję społeczną.
Wsparcie pracowników
Praca szefa polega nie tylko na wydawaniu poleceń i kontrolowaniu, czy zadania zostały należycie wypełnione, ale również na wsparciu pracowników w ich codziennych zadaniach. Pracownicy muszą mieć poczucie, że w trudnych sytuacjach mogą liczyć na swojego szefa i na jego pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów.
Rozwój
Aby wzbudzać autorytet trzeba mieć przede wszystkim kwalifikacje i wiedzę. Stań się ekspertem w danej dziedzinie. Zainwestuj we własny rozwój i edukacje, a na pewno w trudnych sytuacjach pracownicy zwrócą się po poradę właśnie do Ciebie.
Integracja
W pracy z ludźmi liczą się nie tylko wyniki, czy poziom zarobków, ale również atmosfera. Jeśli chcesz, aby ludzie związali się z Twoją firmą na dłużej, pamiętaj o atmosferze i wzajemnych relacjach. Integracja zespołu jest niezmiernie ważna, gdyż sprzyja efektywności i zaangażowaniu w pracę.
Wyrozumiałość
Błędów nie popełnia tylko ten, kto nie robi nic. Pamiętaj o tej dewizie i bądź wyrozumiały, jeśli pracownik popełni jakiś błąd. Tolerancja i zrozumienie sprawią, że podwładni chętniej przyznają się do swoich niedoskonałości i prędzej przyjdą po pomoc do szefa.
Motywowanie
Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest stosowanie odpowiednich narzędzi motywacyjnych. Pracowni musi mieć poczucie, że jego praca jest doceniana i nagradzana. Czynniki motywacyjne mogą być finansowe i pozafinansowe. Warto poznać te techniki, aby skutecznie zmotywować zespół.
Źródło zdjęć: www.foter.com