Pierwszy motocykl to trudny wybór. Młodzi i szczęśliwi posiadacze prawa jazdy kategorii A, marzą o nowym i mocnym motorze, najlepiej prosto z salonu. Im szybciej do „setki” tym lepiej. Niestety to błędne myślenie, które bardzo często zbiera żniwo na drogach w postaci makabrycznych wypadków. Niedoświadczony motocyklista w połączeniu z dużym, ciężkim i szybkim motorem to prosta recepta na nieszczęście. Pierwszy motocykl powinien być stosunkowo lekki, o niezbyt dużej mocy. Jak twierdzą sportowi kierowcy, najlepiej by powoli przesiadać się na coraz to mocniejsze maszyny. W ten sposób jest czas na zdobycie doświadczenia i dlatego właśnie Kawasaki ER-5 jest idealnym kandydatem na pierwszy motocykl.
W momencie, kiedy światło dzienne ujrzały dwa niezwykle popularne motocykle, Honda CB 500 i Suzuki GS 500, chwilę później pojawił się Kawasaki ER-5. W 1997 roku Kawasaki zaprezentował swoją nową maszynę, ER-5. Ten model to jeden z najbardziej popularnych motocykli średniej klasy w Polsce, między innymi przez to, że bardzo długo był głównym motorem instruktażowym w szkółkach jazdy. Kawasaki ER-5 to klasyczna konstrukcja, która zapewniała przyjemną i prostą eksploatację, a także stosunkowo niskie koszty produkcji.
W ER-5 zastosowano silnik R2 o pojemności 498 cm3. Maksymalna moc obrotowa to 45 Nm/7200 obrotów na minutę. W stosunku do swoich rywali, Kawasaki generuje 59 KM (koni mechanicznych) co skutkuje całkiem przyjemną elastycznością i dynamiką. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu sześć sekund, a maksymalna prędkość wynosi 185 km/h. Dostępny w przyzwoitej cenie, około 5 000 złotych.
Źródło zdjęć: pl.wikipedia.org