Zastanawia Cię dlaczego marki zmieniają nazwy, identyfikację wizualną lub promują inne wartości niż dotychczas? Jeśli tak, to dowiesz się co to jest rebranding, z czym się wiąże oraz jaka duża polska firma zmieniła ostatnio swój wizerunek.
Odświeżanie wizerunku
Rebranding to nic innego jak wprowadzanie zmian w odbiorze marki u klientów za pomocą warstwy wizualnej, najczęściej takie zmiany wiążą się ze znacznymi innowacjami w charakterze promowanego wizerunku, logo czy nazwy. Firmy często zmieniają charakterystyczne dla nich barwy, wprowadzają inne sposoby reklamowania swoich produktów oraz starają się dotrzeć do nowych odbiorców.
Zmiany w warstwie wizualnej wynikają z potrzeby odświeżenia wizerunku, często też są wynikiem podjęcia współpracy z inną firmą lub dokonaniem fuzji przedsiębiorstw, które od tej pory będą występować pod jednym szyldem. Często zabieg rebrandigu ma na celu przekonanie klienta do firmy, wzbudzenie w nim przyjemnych odczuć oraz ocieplenie wizerunku danego przedsiębiorstwa.
Zazwyczaj rebranding podejmuje się na masową skalę – wymianę oznaczeń firmy, logo, plakatów w różnych miejscach, oddziałach firmy, przestrzeni publicznej oraz publikacjach i internecie.
Rebranding w Polsce
Jedną z ostatnich zmian wizerunku firmy jest przekształcenie się RWE w innogy. Firma dostarczająca energię elektryczną gospodarstwom domowym oraz przedsiębiorstwom w Polsce całkowicie odmieniła swoje logo, stronę internetową, na masową skalę zmieniała oznaczenia oraz prowadziła szeroko zakrojoną kampanie reklamową ocieplającą obraz firmy.
Opinie RWE są bardzo pozytywne, nowoczesny wizerunek, nastawienie na potrzeby klienta oraz innowacyjne oznaczenia wizualne bardzo pozytywnie wpływają na odbiór całości firmy oraz jej usług. Mimo, iż bezpośrednio dla klientów nic się nie zmienia, wysokości opłat pozostają takie same, to lepsza obsługa, przyjemniejszy wizerunek i łatwiejsza komunikacja są znaczącymi plusami.
źródła obrazków: pixabay.com; innogy.pl