Telewizja prywatna oraz publiczna, a także internet atakują nas masą reklam emitowanych od kilkunastu do kilkudziesięciu razy na dzień. Od częstotliwości nadawania, czasu emisji oraz pory dnia w dużej mierze uzależniony jest sukces firmy, która wykupiła tę formę promowania. Bywa i tak, że spot reklamowy jest czymś więcej, niż tylko formą reklamy. Spot reklamowy coraz częściej rozpatrywany jest w kategorii sztuki. Jego zadaniem jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy za pośrednictwem odwołania do naszych uczuć i emocji. Jaka reklama zapada w pamięć? Które reklamy są najpopularniejsze?
Dobry spot reklamowy
Spoty reklamowe kształtują wizerunek firmy, budują zaufanie klienta do marki oraz zapewniają lojalność konsumentów. Jak zatem w kilkadziesiąt sekund przykuć uwagę odbiorcy? Nie ma złotego środka w tej kwestii. Nad tym, aby spot był zabawny, interesujący i unikalny pracuje bardzo wiele osób. Prawidłowo nakręcony spot powinien zawierać prosty i jednoznaczny przekaz. W tym celu trzeba odpowiednio skojarzyć produkt z grupą docelową. Powinien również skupić się na istotnych informacjach o danym produkcie. Ważne, aby wyróżniał się na tle konkurencji zabawną treścią, jednak w taki sposób, aby sama forma nie wysunęła się na pierwszy plan, gdyż treść reklamy jest równie istotna. Jeśli chodzi o samych aktorów, to niekoniecznie muszą to być osoby rozpoznawalne w mediach, jednak angażowanie do współpracy osób wzbudzających powszechne zaufanie wpływa pozytywnie na budowanie marki.
Najciekawsze reklamy
W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej interesujących spotów reklamowych. Niektóre z nich są zabawne, inne wzruszające, a jeszcze inne wzbudzają obawę i strach. Wydawać by się mogło, że te ostatnie nie będą zbyt chętnie oglądane, jednak okazuje się, że wywołują zamierzony skutek. Jedną z najpopularniejszych w ostatnim czasie reklam, która cieszy się ogromną ilością odsłon na portalach internetowych jest reklama znanej sieci aukcyjnej. Opowiada o tym, jak pewien emeryt postanawia nauczyć się języka angielskiego. Cały spot utrzymany jest w zabawnej formie, dzięki czemu wywołuje uśmiech na twarzy. Zakończenie jest jednak na tyle zaskakujące, że nie jedną osobę doprowadziło do łez. Spot ten idealnie odwołuje do emocji wywołując uśmiech i wzruszenie, a ponadto swoją treścią uzmysławia odbiorcom, że za pośrednictwem sklepów internetowych mamy dostęp do wszelkiej wiedzy i nie ma żadnych barier wiekowych, żeby nabyć to, czego się potrzebuje. A co ze spotem wzbudzającym strach? Otóż tego rodzaju metodę zastosowano w popularnej reklamie ubezpieczeń emerytalnych. Spot przedstawia młodego człowieka, który żyje na wysokim poziomie w chwili obecnej, jednak wizja przyszłości maluje się w zdecydowanie mniej różowych barwach, gdyż okazuje się, że będzie musiał obniżyć standard życia do poziomu jednej trzeciej tego, co obecnie. Spot ten sprawia, że odbiorca zaczyna się lękać o swoją przyszłość. Reklama zmusza do refleksji i troski o przyszłość rodziny oraz własną. Skuteczność tej reklamy jest duża i to w zdecydowanie szerszym zakresie, niż produkt konkretnego reklamodawcy, gdyż po jej obejrzeniu większość osób zastanowi się w ogóle nad formą ubezpieczenia na życie, a bodźcem, który to spowoduje będzie strach.
Kluczem skutecznej perswazji marketingowej jest znajomość ludzkiego umysłu. Konsument musi wierzyć w skuteczność reklamowanego produktu lub usługi, a ponadto musi mieć przekonanie, że rzeczywiście czegoś takiego potrzebuje. Potrzeba posiadania określonej rzeczy lub usługi może odnosić się do szerszej wartości i wcale nie musi narzucać wyboru konkretnego producenta.
Źródło zdjęć: www.pixabay.com