Branża e-commerce w ostatnich latach rozwija się bardzo szybko. Ogromny wpływ miała na to pandemia koronawirusa, która sprawiła, że konsumenci zaczęli zamawiać coraz więcej rzeczy online. Wśród aspektów, na które klienci zwracają uwagę, wybierając sklep internetowy, są m.in. oferowane metody dostawy. Dla konsumenta ważne jest, by paczka dotarła do niego przede szybko, a jej wysyłka nie kosztowała zbyt wiele. W artykule wyjaśniamy, jak zorganizować wysyłkę w sklepie internetowym.
Jak zorganizować wysyłkę w sklepie internetowym?
Organizacja wysyłki w sklepach internetowych może przebiegać na różne sposoby. Wpływ na to ma przede wszystkim wielkość przedsiębiorstwa. Istnieją bowiem na rynku małe, jednoosobowe biznesy, w których wszystkim zajmuje się właściciel – od produkcji towaru, aż po jego nadanie do klienta. Większe przedsiębiorstwa często korzystają jednak z usług firm logistycznych, które to zajmują się kompletowaniem zamówień i ich dostarczaniem do odbiorców. Niekiedy marki nawiązują także współpracę z konkretnymi firmami kurierskimi. Wykupując u nich abonament, mogą liczyć na niższe koszty nadania, jednak aby było to rzeczywiście opłacalne, muszą odpowiednio określić minimalną liczbę paczek, które będą nadawane w konkretnym czasie. Istnieją także abonamenty, w ramach których przedsiębiorcy mogą liczyć także na inne korzyści niż jedynie tańsza wysyłka.
Firmy korzystające z zewnętrznych usługodawców logistycznych mogą skorzystać z dwóch głównych rodzajów usług: dropshippingu i fulfillmentu. W pierwszym z nich rola sprzedawcy ogranicza się jedynie do zdobycia nabywcy. Sklep pełni funkcję pośrednika między producentem czy hurtownią a konsumentem. Na jego stronie internetowej odbywa się sprzedaż, a wysyłką i całą organizacją zamówień zajmuje się firma logistyczna. Fulfilment to natomiast system, w którym produkty należą do właściciela sklepu, często to on jest ich wytwórcą, jednak nie musi mieć ich u siebie ani zajmować się ich wysyłką. Towar znajduje się w specjalnych magazynach firmy logistycznej, której zadaniem jest kompletowanie zamówień, ich dostarczanie do klientów, a nawet obsługa zwrotów. Zaletą takiego rozwiązania jest szybkość obsługi oraz oszczędność czasu i środków.
Paczka e-commerce – co to jest?
Paczka e-commerce to każda przesyłka doręczana do klienta, która została zamówiona przez niego w sklepie internetowym – niezależnie od jej rozmiaru, wagi, zawartości czy formy dostawy. Może być dostarczona pod wskazany adres, do Paczkomatu lub też pozostałych punktów odbioru.
Obsługa wysyłek sklepów internetowych
Zawierając umowy na dostawy paczek z firmami kurierskimi, sprzedawca może liczyć także na inne usługi dostawców. Często abonamenty obejmują wliczony odbiór paczek z siedziby sklepu w różnych godzinach, możliwość nadawania w weekendy czy dodatkowe ubezpieczenie przesyłek. Wybierając optymalną opcję dla Twojej firmy, pamiętaj o tym, by jak najlepiej spersonalizować usługę – nie tylko do potrzeb własnych, ale i klientów.