Jak dalej mądrze pomagać uchodźcom z Ukrainy? Co im doradzić, skoro końca zagrożeń związanych z wojną nie widać, a u osób, które przyjęły ich pod swój dach pojawia się już pewne zniecierpliwienie związane ze zmęczeniem i chęcią powrotu do normalności? To, czego teraz najbardziej potrzebują nasi sąsiedzi zza wschodniej granicy to konkretny plan na to, jak zacząć żyć samodzielnie, czyli gdzie pracować i zamieszkać na dłużej.
Category Archives: O rynku pracy
Czy pracownik z zagranicy może przystąpić do grupowego ubezpieczenia?
- Według ekspertów, polski rynek pracy jest w stanie wchłonąć nawet 700 tys. ukraińskich pracowników. To znaczny wzrost w porównaniu z ostatnimi statystykami ZUS nt. zatrudnienia cudzoziemców w Polsce.
- Tak duży napływ nowych pracowników i mieszkańców polskich miast będzie wyzwaniem dla publicznego systemu ochrony zdrowia. Dlatego rośnie zainteresowanie prywatną opieką medyczną, w tym ubezpieczeniami firmowymi.
- Umawianie wizyt w ramach polis grupowych jest łatwiejsze niż przez NFZ. Mniejsze jest też ryzyko bariery językowej – ubezpieczyciele oferują już teleporady po ukraińsku.
Wypalony zawodowo jak… Polak
Nie ma powszechnie przyjętej definicji wypalenia zawodowego, jednak eksperci opisują to zjawisko, jako przedłużoną reakcję na przewlekle działające w pracy stresory. Z najnowszego badania ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View” wynika, że co czwarty Polak (23,59 proc.) czuje się wypalony zawodowo, jednak równocześnie zaznacza, że pandemia nie była tego przyczyną.
CZY OBOWIĄZUJĄCE PRZEPISY WŁAŚCIWIE REGULUJĄ PRACĘ ZDALNĄ?
Aktualnie obserwujemy tendencję do rozszerzania swobody pracowników w zakresie wyboru miejsca wykonywania obowiązków, a także uelastyczniania warunków pracy. W praktyce pozwala to na swobodniejsze łączenie obowiązków zawodowych z czasem wolnym. Nie zawsze jednak to pracownik preferuje działania zdalne – niekiedy taką formę pracy sugeruje pracodawca. Jak wygląda obecna sytuacja prawna, na ile jest precyzyjna? Continue reading
Formy rozwojowe przyszłości
Rozumienie trendów oraz możliwość przewidywania przyszłości są niezwykle ważne, z punktu widzenie stabilnego i bezpiecznego prowadzenia biznesu przez wiele funkcjonujących na rynku podmiotów, szczególnie w tak niepewnych i zmiennych czasach. Jednym z najbardziej interesujących obszarów, w którym prawidłowe określenie zapotrzebowania jest gwarancją przetrwania na rynku i często również wyprzedzenia konkurencji oraz umocnienia własnej pozycji, jest trafne wyznaczenie wachlarza kompetencji przyszłości i dostarczenie ich zatrudnionym w ramach różnego rodzaju form rozwojowych.
Generacja Z wkracza do branży kreatywnej
Są na początku swojej kariery zawodowej, ale nie mają kompleksów. Czują się nie tylko dobrze przygotowani do pracy w tej branży, ale i wierzą w swój kreatywny potencjał i w to, że sprostają każdemu nowemu wyzwaniu. Wyjątkowo dobrze odnaleźli się w swojej pierwszej pracy, a w każdym razie lepiej niż ich rówieśnicy zatrudnieni poza branżą kreatywną. Dowodem na to jest m.in. to, że częściej deklarują, że ich aktualna praca jest tym, co chcieliby robić w przyszłości. To obraz, jaki się wyłania z badania „Pokolenie Z. Podejście do pracy i kreatywności”, przeprowadzonego na zlecenie Papaya Films. W oparciu o jego wyniki powstał pogłębiony Raport „Pragmatyczni idealiści, czyli Generacja Z w branży kreatywnej”.