W latach 90. ubiegłego wieku konkurencja na rynku produktów i usług nie była aż tak duża, jak jest w chwili obecnej. Polacy dopiero uczyli się zasad wolnego rynku. Dziś z racji tego, że wielość firm oferuje te same produkty i usługi po tych samych cenach, konieczne jest zachęcenie klienta w inny sposób. Programy lojalnościowe i partnerskie są częścią nowoczesnego marketingu. Jak z nich korzystać?
Lojalny klient kupuje taniej
Duże sieci handlowe czy mali usługodawcy oferują stałym klientom programy lojalnościowe, z których czerpią profity. Przeciętny amerykański obywatel korzysta średnio z 13 programów lojalnościowych. Oszczędza i zyskuje. Program lojalnościowy to możliwość uzyskania rabatu na określone produkty/usługi, zakup ich po cenie promocyjnej. Inne firmy oferują możliwość zbierania punktów i następnie wymiany ich na atrakcyjne nagrody. Lojalni klienci mają możliwość zakupu produktów z serii limitowanych, niektóre firmy oferują indywidualne warunki zakupu, a inne zapraszają na specjalne imprezy. Programy lojalnościowe są opłacalne, gdyż oszczędzamy na codziennych zakupach, jak i możemy mieć zniżkę np. u fryzjera. Sama korzystam z takiego programu. Otrzymałam specjalną kartę i dziesiąte strzyżenie jest gratis. Z Karty korzysta cała rodzina, więc dość szybko uzbiera się dziesięć wizyt. Zawsze to kilkadziesiąt złotych do przodu. Ponadto korzystam jeszcze z kilku programów lojalnościowych, dzięki czemu kupuję różne produkty po niższych cenach i oszczędzam.
Partner zarabia
Programy partnerskie stały się, dzięki rozwojowi wirtualnej sieci, bardzo popularne. Dzięki nim można zarabiać nie wychodząc z domu. Jest to rzecz jasna zajęcie dodatkowe, natomiast do wypłaty można niewielkim wysiłkiem coś dorobić. Często polegają na poleceniu kogoś, skierowaniu na konkretną stronę czy wypełnieniu ankiety. Mogą być także wynagradzane dostępem do płatnych treści.
Korzystając regularnie z programów lojalnościowych, sporo oszczędzamy. A na programach partnerskich dorabiamy. Opłaca się, bo nie wymaga to dużego wysiłku.