Skoda – jaki silnik wybrać?

Comment

O przemyśle i technologiach

Samochody marki Skoda zdobyły na polskim rynku rzeszę fanów z uwagi na przystępną cenę, dostęp do niedrogich części oraz bezpieczeństwo i komfort jazdy. Co więcej Skoda może pochwalić się coraz ciekawszymi modelami aut zaspokajając bardziej wymagających klientów. Jaki silnik wybrać decydując się na zakup Skody?

www.pixabay.com

www.pixabay.com

Silnik diesla

Zakup auta z silnikiem diesla sprawdza się w przypadku firm, której pracownicy spędzają większość czasu w trasie oraz tych osób, które przemierzają dużą liczbę kilometrów w ciągu roku. O dużym przebiegu możemy mówić wtedy, gdy rocznie pokonujemy trasę około 50 tysięcy kilometrów. Przeciętny polski kierowca przemierza rocznie około 15 – 20 tysięcy kilometrów, a zatem dla większości z nas silnik diesla będzie nieopłacalny, bo choć potrafi on spalić około 25% mniej paliwa, niż silnik benzynowy, to jego eksploatacja i ewentualne naprawy okazują się często znacznie droższe.

www.pixabay.com

www.pixabay.com

Silnik benzynowy

Samochody wyposażone w silniki benzynowe kojarzą się przede wszystkim z dużym zużyciem paliwa i słabymi osiągami przy niewielkich pojemnościach. Można oczywiście nabyć małe miejskie autko, wyposażyć je w LPG i cieszyć się z oszczędności. Dla tych, którzy oczekują jednak czegoś więcej, a jednocześnie nie stać ich na utrzymanie samochodu o dużej pojemności Skoda proponuje nowoczesne silniki TSI, które mają niewielką pojemność, ale dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa i turbosprężarce, w którą są wyposażone zapewniają lepsze osiągi i przyjemność z jazdy zbliżoną do diesla. W zależności od wybranej wersji samochody te również mogą być wyposażone w paliwo alternatywne, jakim jest LPG. Silniki TSI przewyższają osiągami silniki wolnossące, a zużyciem paliwa zbliżają się do silników diesla. Starsze modele Skody wyposażone w jednostkę TSI bywały kłopotliwe, przez co zdobyły kiepską reputację, jednak z biegiem czasu Skoda problemy z TSI zminimalizowała eliminując newralgiczne punkty. Niefortunne okazało się wypuszczenie na rynek samochodów z wadliwym napinaczem, co powodowało uszkodzenie łańcucha rozrządu. Silniki te zostały jednak znacznie ulepszone, dzięki czemu dawniej pojawiające się usterki stały się jedynie przeszłością.

Kierowcy mają swoje upodobania dotyczące paliwa. Dla niektórych jedynym słusznym wyborem będzie diesel i żaden nawet najnowocześniejszy silnik nie będzie w stanie wpłynąć na tę decyzję. Zakup auta powinien być dobrze przemyślany, a przede wszystkim należy wziąć pod uwagę warunki jego eksploatacji. Decydując się na zakup Skody z silnikiem TSI najlepiej, aby auto było wyprodukowane po 2009 roku, gdyż właśnie wtedy silniki te przeszły szereg modyfikacji mających na celu eliminację najczęściej występujących usterek.

Dodaj komentarz