Jaki wybrać pierwszy motocykl? To pytanie spędza sen z powiek wszystkim kursantom. Marzenia o tzw. „szlifierce” raczej nie są dobrym pomysłem. Młodzi kierowcy z kategorią A1 nie mają doświadczenia, które jest niezbędne podczas jazdy mocnym motorem. Wystarczy, że na drodze znajdzie się trochę liści, piasku czy wody, a najprostsze hamowanie może skończyć się wywrotką. Przy większej prędkości, motocyklista nie ma szans. To jeden z głównych powodów dla których warto zdecydować się na używany i „słabszy” motocykl. Idealnym przykładem będzie Suzuki GS 500.
Suzuki GS 500 to motocykl produkcji japońskiej, który jest rywalem dla głównego bohatera poprzedniego wpisu, Hondy CB 500. Japońskie Suzuki GS 500 ujrzało światło dzienne w 1989 roku, a produkcję zakończono w 2004. Podczas swojej 15-letniej kariery, motocykl był wielokrotnie modernizowany. Analogowe zegary schowano za okrągłą lampą by w końcu znalazły się za owiewką. Suzuki GS 500 zostało wyposażone w silnik w kształcie litery „V”, dwucylindrowy 500 ccm o mocy 46 KM (koni mechanicznych). Rama podwójna, stalowa i zamknięta, a masa całkowita wynosi 380 kilogramów. Legendarne Suzuki zostało wyposażone w 6-cio stopniową skrzynię biegów oraz mokre, wielotarczowe sprzęgło. GS 500 ma delikatnie słabsze osiągi od Hondy CB 500, ponieważ przyspieszenie do setki zajmuje mu sześć sekund, a maksymalna prędkość wynosi 173 km/h.
Suzuki GS 500 jest powszechnie dostępne w komisach samochodowych w bardzo dobrej cenie. Motocykl w dobrym stanie można kupić już za 5 000 złotych.
Źródło zdjęć: wikipedia.org