Dobrze nagłośniona oferta i przemyślana kampania reklamowa czy twarz celebryty, co wpływa na większą sprzedaż? Polska jest stosunkowo młodym krajem w tym obszarze, bo dopiero od kilku lat obserwujemy boom na reklamy z celebrytami.
Co druga reklama ze znaną twarzą?

Źródło: conowego.pl.
Nie wiem jak Wy, ale ja mam wrażenie, że w co drugiej reklamie widzę znajomą twarz, ze świata filmu, sportu czy muzyki. Zastanawiam się czy jesteśmy aż tak podatni na sugestię i kupujemy produkty/usługi, które oferują celebryci? Znana twarz może skutecznie sprzedać produkt, ale warto zauważyć, że ktoś tę kampanię przemyślał od początku do końca. Postawił na określony charakter, wybrał konkretną osobę, to wszystko musi ze sobą współgrać. Osoba znana faktycznie może sprawić, że daną reklamę zapamiętamy bardziej niż inne, jednak wszystko musi tworzyć całość. Niefortunny dobór celebryty do reklamy, niesie ze sobą skutek odwrotny. Jakiś czas temu jedna z piosenkarek reklamowała sklepy ze sprzętem RTV i AGD, większość przekładała kanał na tej reklamie. Zamiast pozytywnego skutku, efekt był odwrotny, marka zaczęła budzić negatywne skojarzenia.
Można sprzedać produkt bez celebryty?

Źródło: faszine.com.
Oczywiście, że tak! Nie będę tutaj wymieniać marek, ale wiele firm stawia na zainteresowanie widza czymś innym niż znaną twarzą. Oferta/ produkt to słowo klucz, przedstawione w odpowiedni sposób również odniosą sukces. Wiele banków czy międzynarodowych firm utożsamiamy z konkretnymi elementami, charakterystycznymi postaciami, ale nie są to celebryci. Jednoznacznie trudno jest stwierdzić, na ile lubiany aktor czy sportowiec ma wpływ na wybór konta w banku czy zakup określonej rzeczy.
Uważam, że to nie znana twarz stoi za sukcesem marki, a świetnie przeprowadzona kampania marketingowa.
Źródło głównego obrazka: carlospuech.com.es.