Jakich języków obcych warto się uczyć?

Comment

O nauce

Rozwój gospodarki, turystki, Internetu czy nowoczesnych środków transportu sprawia, że znajomość różnych języków obcych jest nie tylko przydatna w życiu codziennym, ale wręcz obowiązkowa. Obecnie pracodawcy coraz częściej cenią sobie wśród pracowników znajomość wielu innych, mniej popularnych języków. Koniecznie przeczytajcie, dlaczego warto uczyć się języków obcych i jakich?

Dlaczego warto uczyć się języków obcych?

Znajomość różnych języków obcych w stopniu komunikatywnym pozytywnie wpływa na rozwój osobisty. Poszerza dotychczasowe horyzonty, ale przede wszystkim znacznie zwiększa nasze szanse na współczesnym rynku pracy. Od naszych umiejętności komunikowania się w konkretnym języku (lub językach!) zależy między innymi rodzaj stanowiska, wysokość otrzymywanego wynagrodzenia czy możliwość pokonywania kolejnych szczebli kariery.  Oferowane posady i stanowiska w wielu znanych firmach czy korporacjach wiążą się z imponującą pensją! Swobodne posługiwanie się językami umożliwia również swobodne posługiwanie się nowoczesnymi osiągnięciami nauki, techniki i technologi, podróżowanie po całym świecie i poznawanie nowych ludzi, a także nawiązywanie przyjaźni z obcokrajowcami.

Najbardziej pożądane języki obce na rynku pracy?

Współczesne firmy czy wielkie korporacje coraz częściej i chętniej nawiązują współpracę z klientami, kontrahentami i partnerami biznesowymi poza granicami kraju. Tworzą odziały i filie na terenie całego świata, dlatego poszukują pracowników, którzy biegle posługują się różnymi językami. Znajomość języka angielskiego stanowi obecnie minimum niezbędne do dalszego rozwoju zawodowego. Warto zainwestować w kurs nauki języka, który zdecydowanie wyróżni nas w tłumie innych kandydatów. Obecnie do najbardziej pożądanych języków na rynku pracy są języki skandynawskie (szczególnie norweski i szwedzki), arabskie i azjatyckie Duże zapotrzebowanie jest również na węgierski, rumuński i słowacki. Bezustanny rozwój handlu elektronicznego oraz globalizacja sprawiają, że osoby posługujące się jednym z tych języków mają możliwość standardowej obsługi klienta, tłumaczenia tekstów lub umów handlowych.

Dodaj komentarz