Skuteczna kampania reklamowa – czyli jaka?

Comment

O reklamie

Masz nowy produkt lub usługę i chcesz ją wypromować, tylko nie wiesz jak? Z pomocą przychodzą agencje oraz specjaliści od tworzenia kampanii reklamowych, które pozwalają dotrzeć Twoim produktom do świadomości klienta. Jak powinna wyglądać skuteczna kampania reklamowa – oto kilka wyznaczników.

Wyznaczniki kampanii reklamowej

Promocja sklepu internetowego, usług zarówno prowadzonych online jak i w sposób tradycyjnych oparta jest o reklamy, czyli przekazanie klientowi w atrakcyjny sposób, że dany produkt lub usługa jest lepszy niż inny i warty zainwestowania czasu, pieniędzy i uwagi.

Kampania reklamowa powinna być przede wszystkim dobrze zaplanowana. Zanim kupimy reklamy lub wyznaczmy do prowadzenia kampanii dom mediowy, warto zadać sobie klika pytań – do kogo chcemy dotrzeć, jaki produkt chcemy sprzedać, w jaki sposób chcemy przekazać daną informację? To pomoże nam określić sposoby dotarcia do potencjalnego klienta.

kampania reklamowa

Zanim przystąpimy do realizacji kampanii ważne jest też to, aby wiedzieć do jakiego klienta kierujemy swój przekaz, kto ma kupić nasz towar lub usługę. Jakie ta osoba ma preferencje, co lubi, czym się zajmuje, gdzie mieszka, jak spędza wolny czas? Dzięki temu, łatwiej będzie nam stworzyć przekonywujący obraz.

Z punktu prowadzenia kampanii reklamowej ważne jest też to, gdzie będziemy się promować, w jaki sposób, czy jedynie mediami tradycyjnymi czy raczej tylko w internecie. Ile będzie trwała kampania, jaki mamy na nią budżet oraz jak zweryfikujemy jej efekty?

Im lepiej przygotujemy się przed rozpoczęciem kampanii, tym możemy oczekiwać lepszych rezultatów.

Agencja czy samodzielne prowadzenie kampanii?

Kampanie reklamowe możemy realizować samodzielnie za pomocą wielu intenetowych narzędzi, wykupieniu reklam w przeglądarkach, na portalach społecznościowych, przez marketing szeptany. Ale również możemy zatrudnić specjalistów z domu mediowego i im powierzyć zadanie skutecznego prowadzenia kampanii, wymyśleniu sloganów, szaty graficznej oraz określenie całego pomysłu na promocje.

Dodaj komentarz